Reklamacja dostawy z IKEA – jak przebiegła?

Pomyślałam że taki wpis może zainteresować wiele osób, więc jest. Opis przebiegu mojej reklamacji dostawy mebli z IKEA.

Na początek kilka kwestii technicznych. Podczas zakupów dowiedziałam się, że najbliższy termin dostawy jest prawie za 2 tygodnie i od razu go zarezerwowałam. Koszt dostawy do domu Ikea wyceniła na 300zł. Tydzień po dostawie miałam zamówiony montaż.

DOSTAWA NIE DOTARŁA

Transport z Ikea ma dotrzeć w ciągu dnia w jednym z przedziałów czasowych – co cztery godziny. Między 12.00 a 16.00 w umówionym terminie czekałam więc w domu na dostawę. Czas mijał i nie było ich widać. Zaczęłam się niepokoić.

I wtedy dostałam SMS’a, że… Dostawa będzie JUTRO! Nie dziś, tylko jutro. W dodatku w ustalonym przez firmę RHENUS przedziale godzinowym. W SMS nikt nie pytał czy właściwie mi to odpowiada…

reklamacja-IKEA-zgłodzenie-reklamacyjne-Ikea-jak-złożyć-reklamację-blog-historia-reklamacji-co-z-reklamacjami-w-Ikei-ikea-IKEA-blog-Julii-JulioBlog.pl-opis-procesu-reklamacyjnego-w-IKEA

ZGŁOSZENIE REKLAMACJA IKEA

Jeszcze tego dnia zadzwoniłam na infolinię IKEA (tzw. DOMOLINIĘ IKEA) złożyć reklamację przez telefon. Nie odpowiadało mi po pierwsze i najważniejsze to, że dostawa nie dotarła w ustalonym terminie, ale również to że nikt nie zadzwonił umówić nowej daty, tylko została mi z góry narzucona. Uprzejma pani przyjęła zgłoszenie i poinformowała, że czas na jego rozpatrzenie to maksymalnie 2 tygodnie. Chwilę później dostałam potwierdzenie mailem z numerem reklamacji.

DRUGIEGO DNIA DOSTAWA RÓWNIEŻ NIE DOTARŁA

Tym razem zadzwoniłam na infolinię Ikea dowiedzieć się o co chodzi. Rozmawiałam z panem, który mnie przeprosił i obiecał oddzwonić z wyjaśnieniem. Dowiedziałam się że zamówienie jest kompletowane w magazynie centralnym IKEA. Ustaliliśmy też nowy termin dostawy. Chyba do trzech razy sztuka 😉

DOSTAWA DOTARŁA ZA TRZECIM RAZEM

W umówionym trzecim terminie transport dotarł punktualnie. Panowie zadzwonili że już jadą, rozładowali zakupy i wszystko się zgadzało :) Całe szczęście, bo ustalony termin montażu zbliżał się wielkimi krokami!

WYNIKI REKLAMACJI

Po 20 dniach od zgłoszenia reklamacji (maksymalnie miało być 14) zadzwoniła do  mnie Pani informując, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.

IKEA proponuje mi zwrot części kosztów dostawy w wysokości 200 złotych. Zgodziłam się na tę opcję bez marudzenia. Mogłam wybrać czy zwrot chcę dostać na konto bankowe czy w formie karty podarunkowej IKEA. Wybrałam drugie rozwiązanie bo i tak planowałam kolejne zakupy. Dosłownie po chwili dostałam SMS z danymi potrzebnymi do odbioru bonu w sklepie IKEA.

Jak widzicie historia dostawy z Ikea zaczęła się i zakończyła SMS’em 😉 Ikea rozpatrzyła reklamację na moją korzyść, z czego byłam zadowolona. Fakt, że wszystko kosztowało trochę czasu i nerwów, ale generalnie jestem zadowolona.

Dajcie znać czy mieliście do czynienia z reklamacjami w IKEA, bo muszę przyznać że mnie (poza wymianą jeszcze nieskręconego biurka) zdarzyła się ona po raz pierwszy.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Twoje zdanie się liczy! Komentuj śmiało :)

7 komentarzy do "Reklamacja dostawy z IKEA – jak przebiegła?"

Powiadom o
avatar

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy
Kuba
Gość
Kuba
2 listopada 2019 23:39

300zł za dostawę??? Na stronie Ikea pisze że 50zł…

Karolina
Gość
Karolina
3 listopada 2019 09:07

Uwielbiam IKEA 😀 I zawsze wszystko przebiegało OK :)

Zuzka
Gość
Zuzka
3 listopada 2019 20:47

Mnie jeszcze nigdy nie zdarzyło się reklamować niczego z Ikea. Za to VENEZIA ostatnio odrzuciła 2 razy moją reklamację więc jestem na nich wkurzona!

Aleksandra
Gość
Aleksandra
9 listopada 2019 21:48

Bardzo przydatny artykuł. Przeczytanie go zajęło mi mniej czasu niż dodzwonienie się na domolonię Ikei 😂

wpDiscuz
  • AKTUALNIE NAJPOPULARNIEJSZE WPISY JulioBlog.pl: